CELE MAI SPECTACULOASE CALATORII CU TRENUL PRIN EUROPA – Romania, in top 5. Ruta aleasa
In unele parti ale Europei emergente, calatoriile cu trenul devin din ce in ce mai populare datorita imbunatatirii continue a calitatii serviciilor oferite.
Emergingeurope a facut top 5 al calatoriilor cu trenul care ofera peisaje spectaculoase, iar Romania se afla pe locul 4 in aceasta privinta.
Iata top 5:
Belgrad catre Bar (Bosnia, Muntenegru, Serbia)
Poate cea mai cunoscuta calatorie cu trenul din Europa emergenta are o lungime de aproape 500 de kilometri si dureaza 11 ore. Insa orele trec minunat, in mijlocul privelistilor uimitoare ale Alpilor Dinarici de care se pot bucura calatorii in cea mai mare parte a drumului catre orasul istoric din Muntenegru Bar, de la Marea Adriatica.
Pe langa muntii si peisajele impresionante, calatorii se vor bucura sa treaca printr-un total de 254 de tuneluri si peste 435 de poduri, inclusiv Kolasin – cel mai inalt pod de cale ferata din Europa.
Władysławowo catre Hel (Polonia)
Indreptandu-se spre nord, de la Marea Baltica, acest traseu de 35 de kilometri ii duce pe calatori pe o portiune subtire de pamant, de la orasul polonez de pe litoral Władysławowo, pana la o mica statiune situata in varful peninsulei Hel.
Calatoria, care poate dura de la o jumatate de ora la peste 45 de minute, este unica, deoarece ofera o vedere neintrerupta asupra Marii Baltice pe de o parte si asupra Golfului Gdańsk pe de alta parte.
De la Jesenice la Gorica (Slovenia)
Cunoscut si sub numele de trenul cu aburi Bohinj, aceasta linie ofera o calatorie de trei ore prin una dintre cele mai frumoase regiuni ale Sloveniei. Se traverseaza faimosul lac Bled din Slovenia, precum si tunelul Bohinj lung de 6.339 de metri – despre care se spune ca este cel mai lung pod de piatra arcuit din lume – si podul Solkan, construit peste puternicul rau Soča in urma cu mai bine de o suta de ani.
Oravita to Anina (Romania)
Cea mai veche cale ferata montana din Romania, inaugurata in 1863. Teritoriul vast si peisajul divers al Romaniei inseamna ca este dificil sa alegeti cea mai frumoasa ruta feroviara din tara, deoarece sunt atat de multe. Cu toate acestea, cei de la emergingeurope au argumente in favoarea calatoriei cu trenul intre orasele miniere Oravita si Anina, ambele situate in regiunea de vest a Banatului, aproape de granita cu Ungaria si Serbia.
Privelistile oferite asupra Carpatilor de Vest sunt cu siguranta impresionante, dar la fel este si constructia liniei de cale ferata in sine. Supranumita Semmering-ul Banatului, dupa celebra cale ferata Semmering din Austria, linia a fost prima construita in muntii Romaniei si este astazi considerata un monument al mostenirii culturale cheie (foto).
Septemvri pana la Dobrinishte, Bulgaria
Calatoria dintre orasele de munte Septemvri si Dobrinishte, cunoscuta si sub numele de trenul Rhodope Narrow-Guage, traverseaza de fapt trei lanturi muntoase diferite – Rhodopes, Rila si Pirin.
Linia are o lungime de 125 de kilometri, iar calatoria pe calea ferata cu abur dureaza cinci ore. Una dintre opririle de pe parcurs este Avromovo, care la 1.267 de metri este cea mai inalta gara din Peninsula Balcanica.