Grid star
companii

Cel mai mare terminal de transbordare a cerealelor din Europa. GRAMPET GROUP a investit 10 milioane euro pentru constructia celui mai mare terminal de transbordare a cerealelor din Europa, la granita cu Ucraina

GRAMPET GROUP, societate detinuta de omul de afaceri Gruia Stoica, cel care ani la randul a fost hartuit cu dosare si plimbat prin instante, pentru ca in final sa fie achitat definitiv, a construit cel mai mare terminal de transbordare a cerealelor din Europa. Terminalul de transbordare a cerealelor construit de GRAMPET GROUP se afla in Dornicesti, judetul Suceava, la granita cu Ucraina, si a reprezentat o investitie de 10 milioane euro.

Terminalul asigura o capacitate maxima de 3 milioane tone, poate transporta lunar 240.000 tone de produse agricole, 500 tone de marfa/ora, reprezentand 18 vagoane de aprovizionare pe linia de descarcare si 19 vagoane de aprovizionare pe linia de incarcare.
Inaugurarea oficiala a celui mai mare terminal de transbordare a cerealelor din Europa situat la granita cu Ucraina va avea loc vineri, 31 mai 2024.

Redam in continuare comunicatul de presa al companiei GRAMPET GROUP:

“Romania a avut si are un rol major in functionarea culoarelor de solidaritate create de tarile Uniunii Europene pentru a facilita tranzitul exporturilor de cereale din Ucraina, esentiale in vederea asigurarii securitatii alimentare in zone slab dezvoltate din Africa si Asia, dar si a fluxurilor comerciale la nivel global.
GRAMPET Group, liderul transportului feroviar privat de marfa din Europa Centrala si de Sud-Est, a finalizat, dupa o investitie de 10 milioane de euro, cel mai mare terminal de transbordare a cerealelor din Europa.
Noul complex de transbordare se afla la granita cu Ucraina, in judetul Suceava, localitateaDornesti.
Este al cincilea terminal operat de GRAMPET Group si primul de catre compania sa fanion-GRUP FEROVIAR ROMAN.
Investitia marcheaza un nou capitol in eforturile grupului de a eficientiza infrastructura feroviara din regiune si de a sprijini reconstructia Ucrainei.
Dupa declansarea razboiului, operatorii feroviari din cadrul GRAMPET Group au contribuit substantial la fluidizarea traficului si reactivarea coridoarelor principale pe axa Nord-Sud, asigurand transportul de marfuri in relatia cu Ucraina.
Noul complex de la Dornesti va permite transportul a 240.000 de tone de cereale si produse agricole lunar, devenind astfel un punct strategic in fluidizarea traficului de marfuri pana in portul Constanta.
Aceasta investitie de 10 milioane de euro reprezinta inca o dovada a angajamentului pe care GRAMPET Group si l-a asumat in urma cu 25 de ani, de a contribui la dezvoltarea infrastructurii de transport feroviar din Romania.

Terminalul de la Dornesti este proiectat sa functioneze 24 de ore din 24, 7 zile pe saptamana, 365 de zile pe an. Cu o capacitate maxima proiectata de 3 milioane de tone, complexul este dotat cu o statie de incarcare a vagoanelor (128 m lungime) si una de descarcare (120 m lungime), ce permit incarcarea/descarcarea simultana a 8 vagoane.
Dotarile sunt similare cu cele ale terminalelor din porturile maritime si fluviale, ceea ce face posibil transportul produselor fara pierderi de calitate si la capacitate maxima, respectiv 500 de tone pe ora. Inaltimea turnului este de 17,3 m.
Complexul transbordeaza simultan 8 vagoane ucrainene cu 8 vagoane romanesti:
-Sunt instalate doua linii transportoare cu o capacitate de 250t/h fiecare;
-Fiecare poate lucra pe un traseu separat sau simultan in perechi;
-Din punct de vedere tehnologic, exista posibilitatea de a fi transbordate doua culturi diferite in acelasi timp;
-Solutiile tehnologice moderne si abordarile inovatoare fac posibila furnizarea de indicatori optimi ai consumului de energie electrica per tona de produs transbordat.

Toate procesele tehnologice sunt automatizate si coordonate de echipe dedicate de specialisti. Fiecare linie/banda transportoare poate lucra pe un traseu separat sau simultan in perechi, ceea ce asigura un flux de transport continuu si rapid pentru cerealele si produsele agricole provenite din Ucraina si destinate exportului prin portul Constanta.
Traseele tehnologice sunt proiectate in asa fel incat atunci cand o unitate de echipament se opreste, statia sa nu se opreasca si sa continue sa functioneze. Masuri de siguranta si functionare in siguranta a unitatii de transbordare sunt prevazute datorita echipamentelor complet inchise si a sistemelor de prevenire a opririi echipamentelor.
Fiecare linie are o panta zero pe toata lungimea sa, ceea ce permite manevrarea fara locomotiva de statie.
Statia se afla in imediata apropiere a statiei Vadul Siret (Ucraina), ceea ce permite alimentarea si scoaterea vagoanelor in cel mai scurt timp posibil. Se asigura conditiile de lucru la standarde ridicate pentru personalul statiei.
Investitia in complexul de transbordare de la granita cu Ucraina reprezinta un nou pas realizat de GRAMPET Group in misiunea asumata, in urma cu 25 de ani, de a contribui la dezvoltarea industriala si economica a Romaniei si de a ne conecta la regiune si la lume.
Terminalul de la Dornesti va juca un rol esential in transformarea Romaniei in nod feroviar strategic pentru transporturile de marfuri din Europa, cu impact pozitiv semnificativ asupra economiei nationale si asupra rolului nostru pe scena globala".

>>Comunicatul GRAMPET


 

Ultimele articole
Sarbatorile vin cu blocarea conturilor
analize
Romanii platesc cash de sarbatori
punguta cu doi bani

Romanii platesc cash de sarbatori

Romanii au cumparat titluri de stat de 2,4 miliarde lei
punguta cu doi bani