CEA MAI EXTINSA RETEA DE MAGAZINE AGRICOLE – Agroland s-a listat la Bursa de Valori Bucuresti

223

magazin agricol Agroland

Societatea Agroland Business System, care opereaza cea mai extinsa retea de magazine agricole din Romania, s-a listat la Bursa de Valori Bucuresti luni, 1 martie 2021, pe piata AeRO, la aproape noua luni de la momentul listarii primei sale emisiuni de obligatiuni pe piata de la Bucuresti, in iunie 2020.

Indicativul BVB al emitentului este AG, iar pretul de pornire se situeaza la 19,5 lei/actiune. Pana la ora scrierii acestui articol, au avut loc cinci tranzactii cu 397 de actiuni AG, toate la pretul nominal de 19,5 lei.

Compania a derulat in luna noiembrie un plasament privat prin care a atras 7,9 milioane lei de la investitori. In cadrul plasamentului privat au fost scoase spre vanzare 1,7 milioane de actiuni, iar investitorii au plasat ordine de subscriere pentru 8,5 milioane de actiuni, in valoare cumulata de 38,5 milioane lei, ceea ce a depasit de aproape cinci ori oferta. Desi initial fusese programat pentru perioada 18 noiembrie – 2 decembrie 2020, plasamentul a fost incheiat anticipat inca din prima zi. Cele 1,7 milioane de actiuni au fost alocate pro-rata catre 137 de investitori, dintre care 3 investitori institutionali si 134 de investitori de retail. Astfel, investitorii care au participat in cadrul plasamentului detin cumulat 15% din actiunile Agroland.

In urma plasamentului privat, Agroland a obtinut o capitalizare anticipata de 52,9 milioane lei (10,8 milioane euro).

TradeVille a intermediat plasamentul privat si, totodata, listarea societatii pe piata AeRO, in calitate de Consultant Autorizat. TradeVille va continua sa asiste Agroland in urmatoarele 12 luni, ulterior listarii, pentru indeplinirea cerintelor de raportare si informare a investitorilor.

Capitalul atras de societate prin plasamentul privat va fi utilizat pentru finantarea dezvoltarii magazinelor de format nou, modernizate, cu suprafete de peste 400 metri patrati. Acest nou tip de magazine are ca scop satisfacerea atat a nevoilor clientilor traditionali, cat si a unui nou segment de clienti, cu venituri peste medie si avand hobbyuri precum gradinaritul, cresterea animalelor de companie sau de expozitie / ferma.

Radu Hanga (presedintele consiliului de administratie al Bursei de Valori Bucuresti) a declarat:

Agroland este un exemplu de succes pentru multi antreprenori, atat prin dezvoltarea companiei, cat si prin faptul ca a derulat doua runde de finantare prin bursa in mai putin de un an. Vorbim de un total de 16 milioane lei, bani atrasi intr-o perioada tensionata si plina de incertitudini in economie, ca urmare a pandemiei. Aceste runde de finantare dovedesc din nou ca piata de capital este un canal viabil si nesecat de finantare a companiilor cu planuri sustenabile de dezvoltare, indiferent de contextul economic, politic, social sau sanitar. Faptul ca ambele runde de finantare au fost intermediate de acelasi broker dovedesc ca echipele Agroland si TradeVille au un parteneriat fructuos si-i felicitam pentru intreaga munca depusa”.

Horia Cardos (fondatorul si administratorul Agroland) a afirmat:

Succesul nu este niciodata un accident, iar Agroland nu face exceptie. Am dorit de la bun inceput sa construim un business onest, concentrat pe anticiparea nevoilor clientilor si pe dezvoltarea de parteneriate durabile cu acestia si cu furnizorii nostri, iar pe piata de capital am obtinut inca o certificare ca am reusit ceea ce ne-am propus. Investitorii au inteles ca suntem lider pe o piata cu un imens potential de crestere si ne-au acordat increderea lor. In calitate de companie listata jucam intr-o liga superioara, fiind gata sa ne adaptam permanent afacerea unor noi provocari, dar vom pastra si intari echipa castigatoare pe care am format-o. Mi-as dori ca tot mai multi antreprenori sa vina la BVB, atat pentru a obtine rapid finantare pentru planurile lor de dezvoltare, cat si pentru a simti satisfactia de a fi intrat intr-un club al celor mai bune companii romanesti”.

Ovidiu Dumitrescu (directorul general adjunct al TradeVille) a comentat:

Intr-o lume care se transforma, intr-un oras care nu doarme niciodata, Agroland ne ajuta sa visam la un sat global, la un trai mai sanatos, la independenta alimentara. Listarea de astazi le ofera investitorilor posibilitatea de a lua parte la o afacere de admirat, cu valori corecte si care nu uita ca inainte sa zbori trebuie sa inveti sa mergi. Pentru TradeVille nu doar tehnologia face parte din ADN, ci si orientarea catre client si un model de afaceri bazat pe integritate. Fie ca adaugi tehnologii digitale experientei in agricultura traditionala, fie ca intermediezi on-line tranzactii pe cele mai mari burse din lume, acestea sunt valori pe care poti cladi o afacere de succes din care pot castiga toti cei implicati. Pentru ca la TradeVille telul nostru este sa avem un portofoliu bursier in fiecare familie, o astfel de filosofie nu poate decat sa ne bucure si speram ca, alaturi de totii actorii din piata, sa putem continua sa aducem astfel de emitenti la cota BVB”.

Reteaua de magazine agricole acopera segmentele “Ferma”, “Pet Care” si “Gardening“, iar de curand a intrat si pe segmentul de fitofarmacii. Totodata, Agroland este cel mai mare furnizor din domeniu de pui de o zi. Vanzarile de furaje si pui au cele mai mari ponderi in vanzarile Agroland, de 34,08% si, respectiv, de 23,49%, potrivit datelor pentru anul 2019. In acelasi timp, castiga teren de la an la an segmentul de „Pet Care”, care in anul 2019 a ajuns la 12,36% din venituri. In aceasta etapa, Agroland evolueaza de la magazine traditionale cu suprafete cuprinse intre 50-100 mp catre magazine specifice retailului modern cu suprafete de 400 -500 mp.

Infiintata in anul 2009, societatea opereaza in prezent o retea extinsa de magazine la nivel national, acoperind 29 de judete din Romania. La finalul lunii octombrie, Agroland detinea 248 de magazine, dintre care 59 operate direct si 189 de magazine apartinand francizatilor. Societatea este prezenta si in segmentul de comert on-line, unde sunt estimate vanzari de 400.000 de euro pentru anul 2020.

Agroland estimeaza ca in cele 29 de judete in care este prezenta, pentru orasele mici si zonele rurale, detine o cota de piata de aproximativ 30%.

Agroland Business Systems a incheiat primele noua luni din 2020 cu o cifra de afaceri de 150 milioane lei, in crestere cu 20% fata de perioada similar din 2019. Profitul net a crescut de 2,3 ori in intervalul analizat, la 9 milioane lei.

Grupul de firme Agroland este format din Agroland Business Systems S.A. (compania listata si emitentul obligatiunilor listate), Agroland Professional Farm SRL, Agroland Agribusiness SRL si Agroland Megastore SRL.

In actionariatul Agroland Business System se regasesc fondatorul si administratorul unic al societatii, Horia Cardos, cu 76,5% din actiuni, si Stefan Martin, cu un pachet de 8,5%, iar investitorii care au participat la plasamentul privat derulat in luna noiembrie detin 15% din actiuni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *