CCIR sustine decizia Guvernului Romaniei de a relua constructia canalului Dunare-Bucuresti
17 May 2024 09:43 Lumea Banilor 731Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR) sustine public demersul prim-ministrului Guvernului Romaniei, Marcel Ciolacu, de a relua constructia canalului navigabil Dunare-Bucuresti, proiect cu un impact semnificativ asupra dezvoltarii economiei nationale, prin asigurarea unor fluxuri comerciale importante, precum si prin crearea unui numar important de locuri de munca.
Compania Nationala Administratia Canalelor Navigabile a anuntat recent ca doreste reluarea lucrarilor la amenajarea raurilor Arges si Dambovita pentru a le face navigabile, fiind estimat ca noua retea europeana de transport naval sa realizeze o capacitate de transport de peste 24 milioane de tone pe an.
"Decizia prim-ministrului Romaniei, Marcel Ciolacu, de a finaliza constructia canalului navigabil Dunare-Bucuresti poate reprezenta unul dintre cele mai importante proiecte pentru Romania, implicatiile fiind majore atat din punct de vedere economic, cat si social. In Europa, avem ca model similar Portul Duisburg din Germania, cel mai mare port interior din lume si cel mai important centru logistic din Europa Centrala.
Intins pe o suprafata de 1550 de hectare si cu o capacitate de 4,3 milioane TEU, prin Portul din Dusiburg trec aproximativ 20 de mii de nave anual, care deservesc peste 30 de milioane de clienti pe o raza de 150 de kilometri. Portul Duisburg asigura 1.600 de locuri de munca. Aceste precizari sunt necesare atat pentru a avea o imagine aproximativa a ceea ce ar insemna deschiderea canalului Dunare-Bucuresti pentru economia romaneasca, cat si pentru cei care, sunt mai mult ca sigur, vor readuce in discutie istoria acestui proiect nefinalizat.
Prin acest proiect putem lega Bucurestiul de celelalte capitale si orase importante din Europa, putem avea acces direct la Portul Constanta, iar prin intermediul canalului Rhin-Main-Dunare se asigura deschiderea totala la reteaua europeana de cai navigabile. Nu in ultimul rand, trebuie avuta in vedere si compatibilitatea cu Green Deal care, astfel, devine o reala oportunitate pentru dezvoltarea transportului maritim si fluvial din Romania, stiindu-se faptul ca acesta este mult mai putin poluant decat transportul terestru, de exemplu”, a declarat presedintele CCIR, Mihai Daraban.