BUGETUL DE STAT NU POATE ACOPERI BANII CERUTI DE METROREX - Ministrul Transporturilor dezvaluie ce s-a negociat in septembrie 2020
Ministrul Transporturilor Catalin Drula (foto) spune ca situatia economica de la Metrorex este foarte dificila si anunta ca suma ceruta de companie nu poate fi acoperita de buget. Potrivit acestuia, in septembrie 2020 s-a negociat o crestere de 18% a salariilor.
Drula, care a trimis corpul de control la Metrorex, acuza ca au crescut enorm cheltuielile salariale. Ministrul Transporturilor arata intr-o postare pe Facebook ca pentru 2021, suma ceruta de Metrorex este de 1,04 miliarde de lei:
“O suma care nu poate fi acoperita de bugetul de stat, si care ar insemna aproximativ 17% din bugetul Transporturilor (partea nationala, in afara investitiilor din fonduri europene)”.
Metrorex traieste din subventii
Drula afirma ca situatia de la Metrorex este foarte dificila, si ca daca acum 5 ani compania acoperea circa 58% din cheltuieli din veniturile proprii, astazi acest procent a scazut la mai putin de 30%, iar diferenta este acoperita prin subventie de la bugetul national, prin Ministerul Transporturilor:
“Ce s-a intamplat de s-a ajuns aici? Au crescut enorm cheltuielile salariale.
In conditiile in care anul trecut traficul de calatori s-a prabusit din cauza pandemiei, ducand la o scadere a veniturilor cu 126 milioane lei, in luna septembrie 2020 la Metrorex s-a negociat o crestere de 18% (!!!) a salariilor"
Iata postarea facuta de Catalin Drula:
Domnul Ion Radoi, seful de sindicat de la Metrorex, a iesit in spatiul public spunand ca dau 'bombe'. M-a acuzat ca n-as fi bine informat, asa ca iata cifrele seci legate de cat de bine a evoluat financiar Metrorex in ultimii cinci ani.
Avem intr-adevar o bomba, dar e una cu ceas, domnule Radoi.
Situatia companiei, care gestioneaza metroul bucurestean, este foarte dificila. Daca acum 5 ani, compania acoperea circa 58% din cheltuieli din veniturile proprii, astazi acest procent a scazut la mai putin de 30%.
Diferenta este acoperita prin subventie de la bugetul national, prin Ministerul Transporturilor.
In 2016, aceasta subventie era de 297 milioane de lei, iar anul trecut a ajuns la 683. Pentru 2021, suma ceruta de Metrorex este de 1.040 mil (1,04 MILIARDE!) lei.
O suma care nu poate fi acoperita de bugetul de stat, si care ar insemna aproximativ 17% din bugetul Transporturilor (partea nationala, in afara investitiilor din fonduri europene).
Drula, despre cresterile salariale
Ca sa fie limpede, acestia sunt banii stransi din taxele si impozitele romanilor din TOATA TARA. Si daca merg la metroul bucurestean, nu merg catre alte cheltuieli si investitii din tara.
Ce s-a intamplat de s-a ajuns aici? Au crescut enorm cheltuielile salariale.
In conditiile in care anul trecut traficul de calatori s-a prabusit din cauza pandemiei, ducand la o scadere a veniturilor cu 126 milioane lei, in luna septembrie 2020 la Metrorex s-a negociat o crestere de 18% (!!!) a salariilor.
Daca in 2016 cheltuielile cu personalul la Metrorex erau aproximativ 333 de milioane lei, in 2020 acestea au ajuns la 627 milioane lei, iar pentru 2021 sunt previzionate sa creasca pana la 876 milioane lei. Adica aproape triplu!
Este complet inacceptabil si lipsit de solidaritate ca, in vreme ce milioane de romani au avut de suferit financiar din cauza pandemiei, in timp ce ai pierderi enorme de venituri, sa cresti cheltuielile salariale de asemenea maniera.
Renegocierea contractelor, sub lupa Corpului de control
Am semnat astazi mandatul Corpului de Control pentru a investiga aceasta renegociere a contractului colectiv de munca.Vreau sa fiu bine inteles. Imi doresc ca toti romanii sa castige cat mai bine si sa duca o paine buna acasa. Respect si sunt un mare sustinator al sistemului feroviar in general, si al metroului, in special.
Am toata stima pentru angajatii onesti ai acestui sistem, care isi fac treaba cu cinste.
Problema este cu liderii de sindicat, precum vocalul domn Radoi, care le-au vandut iluzii. Lideri care isi dau aere de sefi de cartel si se comporta de parca bugetul statului, strans din taxele si impozitele tuturor romanilor, este un sac fara fund.
Bugetul nu este un sac fara fund. Cresterile salariale, pe seama bugetului de stat, fara fundament in cresteri de venituri sau eficienta, nu sunt acceptabile. Dupa cum nu este corect ca Romania intreaga, care sufera de lipsa de investitii in infrastructura pe tot teritoriul ei, sa le plateasca an de an”.