BRAND ALERT - Ce faci atunci cand ai creat identitatea unui produs, iar apoi descoperi ca aceasta este asemanatoare cu una deja inregistrata?
Diana Gheorghe, marketing manager in cadrul agentiei de proprietate industriala Rompatent Design, ii sfatuieste ce sa faca pe cei care au creat identitatea unui produs, iar apoi descopera ca este asemanatoare cu una deja inregistrata.
Iata analiza publicata in Ziarul Financiar:
“Activand in domeniul proprietatii industriale de mai bine de 10 ani, ne lovim deseori de cazuri in care companiile au creat identitatea unui nou produs si mai apoi descopera ca aceasta este asemanatoare cu una deja inregistrata.
Brand Alert, instrumentul de marketing dezvoltat de agentia de proprietate industriala Rompatent Design, aduce o perspectiva noua companiilor stiind astfel ce strategie sa dezvolte pentru portofoliul de produse proprii.
Specialistii pot intelege necesitatea acestui instrument de marketing numai in momentul in care realizeaza importanta si beneficiile sale, arata
Cui ii este adresat?
Serviciul este gandit sa vina in ajutorul companiilor active care inregistreaza marci constant. Acestea vor fi interesate sa afle ceea ce urmeaza sa se lanseze pe piata si se vor asigura astfel ca nu exista niciun risc de confuzie cu produsele la care lucreaza in acel moment. Totodata, este un instrument util tuturor companiilor care vor sa cunoasca piata pe care activeaza, indiferent de industrie.
Cu alte cuvinte, instrumentul de marketing dezvoltat de Rompatent Design analizeaza partea inovativa a companiilor din orice domeniul de activitate.
Ce ofera Brand Alert?
♦ livreaza specialistilor in marketing marcile pe care le depun concurentii din segmentul lor de piata sub forma unui raport, intr-o unitate de timp;
♦ directorii de dezvoltare si profesionistii din departamentul de marketing vor sti ce marci au depus concurentii si implicit ce produse noi vor lansa pe piata in urmatoarea perioada;
♦ noii concurenti apararuti in industrie;
♦ o privire de ansamblu asupra pietei, fiind posibila analiza dinamicii pe un anume segment de business;
♦ contureaza trendului pietei intr-un interval de timp, identificand noi directii in care competitorii se indreapta.
Spre exemplu, un concurent inregistreaza o marca dedicata seniorilor, desi pana in acel moment consumatorii vizati erau adolescentii. Astfel, este posibila determinarea noilor segmente de client vizate de concurenta.
Ce aduce acest nou instrument de marketing?
In primul rand, siguranta in afaceri. Informatiile cu privire la piata pe care o companie activeaza sunt cele mai pretioase, deoarece pot influenta strategia pe termen lung. Profesionistii din marketing vor putea creiona planul pe baza informatiilor primite, ghidandu-se dupa trendurile si dinamica pietei.
In acelasi timp, resurse importante vor fi economisite – timpul de studiu al pietei si companiilor prezente in industria de interes va fi redus semnificativ. Drept urmare, specialistii in marketing vor ramane focusati pentru restul task-urilor din departament.
Cel mai important, riscul de a lansa produse sau servicii sub denumiri deja alese de concurenta ca marca inregistrata este eliminat complet. Nu vor fi cheltuiti bani pentru a construi o identitate vizuala noua, astfel economisindu-se resurse importante: timpul si bugetele alocate lansarii de noi produse destinate esecului”.