BANI PENTRU AGRICULTORI – Statul pune la bataie 4.500.000 euro (Document)
06 January 2022 09:17 Lumea Banilor 1125Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR) a pus in dezbatere publica un proiect de act normativ ce instituie o serie de masuri de sustinere financiara a legumicultorilor pentru anul 2022.
Este vorba despre Hotararea pentru aprobarea schemei "Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de sustinere a productiei de usturoi”, precum si pentru stabilirea unor masuri de verificare si control al acesteia, in anul 2022.
Ajutor de stat
Potrivit MADR, schema de ajutor de minimis se acorda intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in domeniul productiei primare de produse agricole, pentru sustinerea productiei de usturoi. Valoarea maxima a sprijinului financiar de ajutor de minimis care se acorda beneficiarilor este de 3000 euro/ha. Resursele financiare necesare aplicarii schemei de ajutor de minimis prevazute de prezenta hotarare sunt in suma de 22.263.000 lei, reprezentand echivalentul a maximum 4.500.000 euro si se asigura din bugetul aprobat MADR pe anul 2022.
Indeplinirea conditiilor
Pentru a fi eligibili la acordarea ajutorului de minimis pentru productia de usturoi, beneficiarii trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele criterii de eligibilitate:
a) sa solicite ajutorul de minimis prevazut de prezenta hotarare;
b) sa utilizeze o suprafata cultivata cu usturoi de minimum 3.000 mp, marcata la loc vizibil cu o placaindicator, pe care sa se gaseasca inscriptia „Program sustinere usturoi, anul , beneficiar numarul, Directia Agricola Judeteana/a Municipiului Bucuresti“;
c) sa obtina o productie de minimum 3 kg usturoi/10 mp de pe suprafata;
d) sa fie inregistrati in evidentele Registrului agricol deschis la primariile in a caror raza administrativteritoriala se afla suprafetele cultivate cu usturoi, in anul 2022;
e) sa detina Registrul de evidenta a tratamentelor cu produse de protectie a plantelor;
f) sa faca dovada productiei realizate prin documente justificative, in functie
de forma de organizare.
*Cititi aici proiectul