Grid star
eveniment

ASIGURATORI VERSUS ASIGURATI – Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare Reasigurare din Romania a elaborat ghidul privind modul in care romanii pot contesta refuzul companilor de asigurari de a plati despagubirile

Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare Reasigurare din Romania (UNSAR) a elaborat un ghid privind modul in care romanii pot contesta refuzul companilor de asigurari de a plati despagubirile.

Petitia trebuie sa fie adresata asiguratorului, prin posta sau email, iar companiile sunt obligate sa raspunda petitiilor primite direct de la petenti, in termen de maximum 30 de zile de la data inregistrarii petitiei. Iar raspunsul trebuie acordat indiferent daca solutia este favorabila sau nefavorabila.

Iata comunicatul UNSAR:

1. Petitie adresata asiguratorului (prin posta sau email

Consumatorii pot consulta, la sediul companiilor de asigurari si pe site-urile acestora, informatii referitoare la procedurile de solutionare a petitiilor, modalitatile de rezolvare pe cale amiabila a acestora, inclusiv prin intermediul entitatii de solutionare alternativa a litigiilor, mediere sau arbitraj, precum si informatiile referitoare la adresa de e-mail si numarul de telefon la care se pot solicita informatii despre stadiul rezolvarii petitiilor.
Companiile raspund petitiilor primite direct de la petenti, in termen de maximum 30 de zile de la data inregistrarii petitiei, indiferent daca solutia este favorabila sau nefavorabila.


2. Petitie adresata ASF

(https://asfromania.ro/consumatori/petitii, Bucuresti, Splaiul Independentei Nr. 15, Sector 5, Bucuresti, cod postal 050092):
ASF solutioneaza petitiile pe baza documentatiei puse la dispozitie atat de catre petent, cat si de catre societatea reclamata in termen de 30 de zile de la data inregistrarii petitiei, indiferent daca solutia este favorabila sau nefavorabila.


3. Apelarea la solutionarea litigiului prin intermediul entitatii de solutionare alternativa a litigiilor (SAL-FIN) – valabil numai pentru persoanele fizice sau grup de persoane fizice constituite in asociatii

(http://www.salfin.ro/contact/, Splaiul Independentei nr. 15, sector 5, cod postal 050092, Bucuresti)
Consumatorul trebuie sa isi exprime aceasta optiune in mod voluntar si sa se adreseze SAL-FIN in scris, direct la sediul SAL-FIN, prin posta sau prin mijloace electronice de comunicare. Examinarea litigiilor supuse SAL-FIN se realizeaza de catre conciliatori conform procedurii SAL aplicabile, de impunere sau propunere a unei solutii.
Solutionarea litigiilor cu care a fost sesizata SAL-FIN se realizeaza de catre conciliator, desemnat de catre Secretariatul tehnic al SAL-FIN, si se finalizeaza cu pronuntarea unei hotarari motivate sau emiterea unei incheieri, cu respectarea procedurilor SAL, in functie de procedura aleasa, respectiv procedura cu propunerea unei solutii sau procedura cu impunerea unei solutii.
Secretariatul tehnic al SAL-FIN comunica partilor aflate in litigiu toate informatiile privind procedura SAL aleasa, precum si privind litigiul, inscrisurile ce trebuie depuse, termenele procedurale si categoriile de litigii ce pot fi respinse de la examinare de catre SAL-FIN.


4. Solutionarea prin mediere, prin apelarea la un mediator

Medierea reprezinta o modalitate de solutionare a conflictelor pe cale amiabila, cu ajutorul unei terte persoane specializate in calitate de mediator, in conditii de neutralitate, impartialitate, confidentialitate si avand liberul consimtamant al partilor.
Partile, persoane fizice sau juridice, isi pot solutiona conflictele de orice natura prin procedura medierii, chiar si dupa declansarea unui proces in fata instantei de judecata. Partile aflate in conflict se pot prezenta impreuna la mediator. In cazul in care se prezinta numai una dintre parti, mediatorul, la cererea acesteia, va adresa celeilalte parti invitatia scrisa, in vederea informarii si acceptarii medierii, stabilind un termen de cel mult 15 zile. Invitatia se transmite prin orice mijloace care asigura confirmarea primirii textului. Partea solicitanta va furniza mediatorului datele necesare contactarii celeilalte parti. Daca partile cad de acord de principiu cu medierea, se incheie un contract de mediere intre mediator, pe de o parte, si partile aflate in conflict, pe de alta parte.
Daca una dintre parti refuza, in scris, in mod explicit, medierea ori nu raspunde invitatiei mentionate la alin. (1) ori nu se prezinta de doua ori la rand la datele fixate pentru semnarea contractului de mediere, medierea se considera neacceptata.
Medierea se bazeaza pe cooperarea partilor si utilizarea, de catre mediator, a unor metode si tehnici specifice, bazate pe comunicare si negociere.


5. Arbitraj

Aceasta forma de rezolvare a neintelegerilor dintre parti este valabila numai daca in contractul de asigurare s-a prevazut in mod expres aceasta modalitate de solutionare a litigiilor ori partile s-au inteles ulterior sa solutioneze litigiul prin arbitraj.
Procedura de arbitraj este cea stabilita prin contractul de asigurare sau ulterior de parti ori de instanta de arbitraj catre care se adreseaza litigiul.
6. Solutionarea pe cale judecatoreasca
Cererile de chemare in judecata se solutioneaza potrivit reglementarilor Codului de Procedura Civila".

Ultimele articole
Sarbatorile vin cu blocarea conturilor
analize
Romanii platesc cash de sarbatori
punguta cu doi bani

Romanii platesc cash de sarbatori

Romanii au cumparat titluri de stat de 2,4 miliarde lei
punguta cu doi bani