Grid star
eveniment

ANAF NU PREA RASPUNDE LA TELEFOANELE CONTRIBUABILOR – Ce se intampla cand romanii suna la Finante

Romanii platesc taxe si impozite, si au pretentia ca in schimb institutiile statului sa le ofere informatiile de care au nevoie. Surpriza, sau nu, unele institutii nu raspund la telefon.

Fundatia pentru Apararea Cetatenilor Impotriva Abuzurilor Statului (FACIAS) da ca exemplu, printre altele, ANAF Sector 1, ANAF Sector 2 sau ANAF Sector 4.

“Nu a putut fi stabilita deloc legatura telefonica, nici dupa mai multe apeluri date in timpul programului de lucru”, potrivit FACIAS.

Fundatia anunta ca a facut publice primele concluzii privind timpii de asteptare pe care ii petrece un cetatean la telefon in cazul in care doreste sa obtina o informatie publica prin intermediul birourilor de informare ale institutiilor publice. Rezultatele sunt dezastruoase: nici dupa zeci de apeluri institutiile nu au putut fi contactate. Potrivit FACIAS, nu au putut fi deloc contactate Primaria Sectorului 6, Judecatoria Sectorului 2, Judecatoria Sectorului 4.

Iata anuntul FACIAS:

Institutiile publice nu raspund la telefon! Misiune imposibila pentru cetateni sa obtina o informatie de interes public de la Primaria Sectorului 2 sau de la Judecatoria Sectorului 6. Fundatia pentru Apararea Cetatenilor Impotriva Abuzurilor Statului (FACIAS) a facut publice primele concluzii privind timpii de asteptare pe care ii petrece un cetatean la telefon in cazul in care doreste sa obtina o informatie publica prin intermediul birourilor de informare ale institutiilor publice. Rezultatele sunt dezastruoase: nici dupa zeci de apeluri institutiile nu au putut fi contactate.

Dreptul de acces la informatiile de interes public este unul dintre principiile fundamentale ale relatiilor dintre persoane si autoritatile publice. In acelasi timp, acesta este si cel mai des incalcat sau nesocotit drept.

Solicitarea unei informatii publice

Aflarea unei informatii publice, prin intermediul unui apel telefonic devine, de multe ori, o misiune imposibila pentru cetatenii care nu au alta posibilitate de informare. Asta desi institutiile de stat sunt obligate, prin lege, sa puna la dispozitia populatiei numere de telefon ale birourilor de informare publica la care cetatenii sa obtina, pe loc, informatii de interes public.

In cadrul proiectului de monitorizare a timpilor de asteptare in cazul apelurilor telefonice la institutiile statului, reprezentantii FACIAS au contactat, in prima faza, institutii din Capitala, acolo unde, cu foarte putine exceptii, comunicarea telefonica a fost, de cele mai multe ori, imposibil de realizat.

Nu raspunde nimeni

Astfel, nu au putut fi deloc contactate Primaria Sectorului 6, Judecatoria Sectorului 2, Judecatoria Sectorului 4, DGITL Sector 6, nici dupa zeci de apeluri. Daca in cazul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala call-centerul raspunde cu promptitudine, inca de la primul apel, in cazul directiilor locale precum ANAF Sector 1, ANAF Sector 2 sau ANAF Sector 4 nu a putut fi stabilita deloc legatura telefonica, nici dupa mai multe apeluri date in timpul programului de lucru.

‘In cazul Primariei Sectorului 2 si al DGITL Sector 2 cetatenii nu pot obtine informatii pe loc, existand un sistem de preluare a mesajelor urmand ca acestia sa fie contactati de catre reprezentantii celor doua institutii. In timp ce mesajul inregistrat la Primaria Sectorului 2, in data de 4 martie, a ramas pana astazi fara raspuns, mesajul transmis la DGITL Sector 2 a primit raspuns la mai putin de doua ore de la inregistrarea sa. Acolo unde vom constata disfunctionalitati grave vom solicita reprezentantilor institutiilor sa ia masuri’, a declarat managerul de proiect FACIAS.

Proiectul FACIAS va continua pana in luna mai a acestui an, iar concluziile vor fi prezentate public si comunicate autoritatilor responsabile”.

Ultimele articole
Sarbatorile vin cu blocarea conturilor
analize
Romanii platesc cash de sarbatori
punguta cu doi bani

Romanii platesc cash de sarbatori

Romanii au cumparat titluri de stat de 2,4 miliarde lei
punguta cu doi bani