ANAF, EXCLUSIV ONLINE – Reguli noi: Fiscul anunta ce se intampla cu documentele pe hartie depuse de contribuabili

466

sursa foto: facebook ANAF

Reguli noi de la 1 martie in relatia cu Fiscul: devine obligatorie inregistrarea in Spatiul Privat Virtual (SPV) pentru transmiterea cererilor, inscrisurilor sau a oricaror altor documente catre organele fiscale, de catre contribuabilii care desfasoara activitati economice intr-o forma de activitate autorizata.
Potrivit ANAF, aceasta obligativitate revine persoanelor juridice, asocierilor si altor entitati fara personalitate juridica, persoanelor fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent ca persoane fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale.

Transmiterea actelor, prin mijloace electronice

Astfel, in situatia in care contribuabilii/platitorii nu isi indeplinesc obligatia comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta a cererilor, inscrisurilor sau oricaror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central in format letric (hartie), nu vor fi luate in considerare, urmand ca acesta sa notifice contribuabilii/platitorii cu privire la obligativitatea comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta.
Recomandam contribuabililor sa intreprinda demersurile necesare pentru inregistrarea in Spatiul Privat Virtual pana la data de 1 martie 2022, pentru a evita eventualele efecte negative care pot aparea in situatia in care un document trebuie depus intr-un anumit termen, iar acest lucru se realizeaza fizic, si nu prin intermediul Spatiului Privat Virtual, cum ar fi: pierderea dreptului de a beneficia de o facilitate fiscala, aplicarea unor amenzi, etc”, precizeaza ANAF.

Iata anuntul ANAF:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultimele articole

liternet