Grid star
eveniment

ANAF, EXCLUSIV ONLINE – Reguli noi: Fiscul anunta ce se intampla cu documentele pe hartie depuse de contribuabili

Reguli noi de la 1 martie in relatia cu Fiscul: devine obligatorie inregistrarea in Spatiul Privat Virtual (SPV) pentru transmiterea cererilor, inscrisurilor sau a oricaror altor documente catre organele fiscale, de catre contribuabilii care desfasoara activitati economice intr-o forma de activitate autorizata.

Potrivit ANAF, aceasta obligativitate revine persoanelor juridice, asocierilor si altor entitati fara personalitate juridica, persoanelor fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent ca persoane fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale.

Transmiterea actelor, prin mijloace electronice

Astfel, in situatia in care contribuabilii/platitorii nu isi indeplinesc obligatia comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta a cererilor, inscrisurilor sau oricaror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central in format letric (hartie), nu vor fi luate in considerare, urmand ca acesta sa notifice contribuabilii/platitorii cu privire la obligativitatea comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta.

"Recomandam contribuabililor sa intreprinda demersurile necesare pentru inregistrarea in Spatiul Privat Virtual pana la data de 1 martie 2022, pentru a evita eventualele efecte negative care pot aparea in situatia in care un document trebuie depus intr-un anumit termen, iar acest lucru se realizeaza fizic, si nu prin intermediul Spatiului Privat Virtual, cum ar fi: pierderea dreptului de a beneficia de o facilitate fiscala, aplicarea unor amenzi, etc", precizeaza ANAF.

Iata anuntul ANAF:

Ultimele articole
Sarbatorile vin cu blocarea conturilor
analize
Romanii platesc cash de sarbatori
punguta cu doi bani

Romanii platesc cash de sarbatori

Romanii au cumparat titluri de stat de 2,4 miliarde lei
punguta cu doi bani