Grid star
eveniment

AMENZI DE 645.000 LEI APLICATE FURNIZORILOR DE ENERGIE – ANPC anunta ce s-a intamplat cu peste 2 milioane de facturi

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a aplicat pana in prezent sanctiuni contraventionale in valoare de 645.000 lei furnizorilor de energie electrica si gaze. Comisarii au finalizat 94 de actiuni de control in intreaga tara, alte 100 aflandu-se in curs de derulare. 

ANPC a prezentat intr-un comunicat si un exemplu: la Electrica Furnizare, prin procesul verbal de constatare a contraventiei, s-au stornat 2.232.224 de facturi la care nu se cuprinsesera conceptele de compensare/plafonare de la 1.11.2021, urmand a se emite un numar egal, in oglinda de facturi calculate conform normelor legale in vigoare.

Printre cele mai importante abateri constatate de catre comisarii ANPC in urma controalelor efectuate la unii furnizori se numara:

-nu a fost aplicata plafonarea si compensarea preturilor conform OUG118/2021 incepand cu  01.11.2021;
-tabelul privind consumul energie electrica, de pe site-ul companiei nu cuprinde consumul zilnic de referinta, inclusiv marja de 10%;
-informarile privind compensarea facturilor de energie electrica si gaze naturale, transmise clientilor, nu contin elementele din care este compus pretul la care se aplica compensarea;
-nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor, 

Iata anuntul ANPC:

Comandamentul pentru Energie - structura special creata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), aflata sub directa coordonare a presedintelui institutiei, Mihai Culeafa, si a directorului general Paul Anghel – verifica modul in care unele companii furnizoare de energie electrica si gaze naturale au respectat legislatia in vigoare si drepturile consumatorilor persoane fizice, dar si felul in care acestea au reactionat, ca urmare a controalelor ANPC intreprinse. 
 
Astfel, pana in acest moment, comisarii ANPC au finalizat 94 de actiuni de control, in intreaga tara, alte 100 aflandu-se in curs de derulare. 
Pana acum, au fost aplicate sanctiuni contraventionale in valoare de 645.000 lei, la care s-au adaugat 4 propuneri de incetare a practicilor comerciale incorecte in raport cu consumatorii si masura recalcularii tuturor facturilor care nu respecta prevederile legii.
Pana la aceasta ora, cu titlu de exemplu, la operatorul economic Electrica Furnizare, prin procesul verbal de constatare a contraventiei, s-au stornat 2.232.224 de facturi la care nu se cuprinsesera conceptele de compensare/plafonare de la 1.11.2021, urmand a se emite un numar egal, in oginda de facturi calculate conform normelor legale in vigoare. 
 
Dintre cele mai importante abateri constatate de catre comisarii ANPC:


-nu a fost aplicata plafonarea si compensarea preturilor conform OUG118/2021 incepand cu  01.11.2021;
-tabelul privind consumul energie electrica, de pe site-ul companiei nu cuprinde consumul zilnic de referinta, inclusiv marja de 10%;
-informarile privind compensarea facturilor de energie electrica si gaze naturale, transmise clientilor, nu contin elementele din care este compus pretul la care se aplica compensarea;
-nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor;
-nerespectarea termenului de raspuns la solicitarile petentilor de incheiere a contractelor de furnizare pentru energie electrica si gaze naturale, punand consumatorii in situatia de a nu cunoaste statusul contractului o perioada de pana la 60 de zile;
-contractele emise nu contin pretul serviciilor din pretul gazului, doar pretul total, astfel incat consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensarii acordate;

Diferente de pret

-diferente de pret intre 2 notificari privind pretul emis de operatorul economic unui consumator;
-impiedicarea, sub orice forma a comisarilor ANPC de a exercita atributiile de serviciu: nerespectarea termenului de raspuns;
-procedura nesigura: operatorul economic nu s-a asigurat ca notificarile privind majorarile de pret au fost primite de consumatori;
-practica comerciala incorecta: majorarile succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificari legislative
-furnizarea de energie electrica, fara licenta; 
-nerespectarea termenului de facturare si facturarea comasata pe doua luni.
 
Comandamentul pentru Energie isi continua verificarile pana pe data de 31 martie 2022. 
In aceasta perioada, in cazul in care constata nereguli la facturile de energie electrica si gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamatie online sau in scris (prin posta sau predare personala la sediile Comisariatelor Judetene pentru Protectia Consumatorilor, ale caror adrese sunt stipulate pe site-ul www.anpc.gov.ro).
Totodata, pentru sesizari, ANPC a pus la dispozitia consumatorilor din toata tara un numar de telefon si o adresa de e-mail dedicate. 
Acestia sunt invitati  sa apeleze numarul de telefon, cu tarif normal, 021.307.67.89, de luni-vineri, intre orele 8.00-16.00 sau sa acceseze adresa de e-mail energie@anpc.ro .
Pana in acest moment, pe aceste doua canale speciale de comunicare, au sosit 112 sesizari, pe e-mail si 200 prin telefon”.

Ultimele articole
Sarbatorile vin cu blocarea conturilor
analize
Romanii platesc cash de sarbatori
punguta cu doi bani

Romanii platesc cash de sarbatori

Romanii au cumparat titluri de stat de 2,4 miliarde lei
punguta cu doi bani