AJUTOR DE STAT PENTRU HORECA – Ministrul Economiei a emis ordinul de prelungire a inscrierilor
Perioada de inscriere a firmelor in schema de ajutor HoReCa - compensare de 20% din diferenta de cifra de afaceri intre 2019 si 2020, va fi prelungita cu o saptamana, pana la 26 iulie 2021.
Perioada de aplicare a fost deschisa in data de 29 iunie 2021 si era programata sa se inchida marti, 20 iulie 2021, cu posibilitate de prelungire, conform procedurii.
Insa ministrul Economiei, Claudiu Nasui, a emis un ordin care extinde aceasta perioada pentru a permite cat mai multor firme cu cifre de afaceri certificate pe codurile CAEN eligibile sa acceseze schema.
Ministerul a estimat numarul potentialilor beneficiari ai schemei la 30.000, iar pana in 19 iulie 2021, cu o zi inainte de expirarea termenului initial de depunere a a dosarelor online, au aplicat 8000 de firme.
Plata ajutorului nu depinde de ordinea inscrierii
Valoarea totala a cererilor de ajutor atingea luni, 19 iulie, aproximativ 2,5 miliarde de lei.
Schema este finantata de Guvernul Romaniei, prin Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, cu un credit de angajament de 2,5 miliarde de lei, creditul bugetar acordat schemei prin Legea Bugetului 2021 fiind de 1 miliard de lei.
Potrivit ministerului Economiei, platile pe aceasta schema de ajutor de stat sunt pro-rata. Plata ajutorului nu depinde de ordinea inscrierii in platforma STS dedicata schemei, iar daca bugetul total este depasit de suma totala solicitata de beneficiari, cota bugetata de 2,5 miliarde de lei va fi impartita proportional tuturor firmelor acceptate.
Precizari tehnice
Pe parcursul perioadei initale de inscriere, o parte dintre firmele care au incercat sa aplice au intampinat greutati in identificarea expertului contabil sau a auditorului care a certificat diferenta de cifra de afaceri pentru CAEN-uri. Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului a realizat o procedura prin care s-au putut verifica expertii contabili sau auditorii. Insa aplicatia a detectat ca sunt lipsuri in bazele de date furnizate de asociatiile profesionale - Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania (CECCAR) si Camera Auditorilor Financiari din Romania (CAFR), devenind astfel necesara interogarea bazelor de date in afara platformei electronice de inscriere:
“In acest sens, toate cererile de adaugare in baza de date au fost centralizate de operatorii call-center si au fost verificate de catre partenerii de la Serviciul de Telecomunicatii Speciale cu CECCAR si ASPAAS - CAFR pentru a ne asigura ca cei care nu se regasesc in platforma sunt autorizati, fapt ce a ingreunat aplicatiile.
Am tinut cont de solicitarile de a prelungire perioada de inscrieri venite din partea mediului de afaceri si pentru a veni in sprijinul unui numar cat mai mare de intreprinderi.
Mentionam ca cererile de adaugare a expertilor contabili/auditorilor financiari in aplicatia informatica, pot fi preluate in call center pana joi, 22.07.2021, ora 17.00, pentru a avea timpul necesar procesarii datelor pana la inchiderea aplicatiei electronice de inscriere”.