Ady Hirsch, CEO Alka Group: "Exportam produse in peste 50 de tari”
Grupul de companii Alka, producatoare de napolitane, prajituri, cafea, seminte si snacks-uri sarate de cea mai buna calitate, a fost infiintat in Romania acum 30 de ani, iar azi a devenit un brand puternic cu multe produse in portofoliu.
Intr-un interviu acordat revistei FoodBiz.ro aflam despre parcursul celor 3 decenii, despre provocari, inovari si succes chiar de la CEO ul Alka, Ady Hirsch, aflat la conducerea grupului de 15 ani.
Iata materialul publicat de foodbiz:
"Grupul de companii Alka, producatoare de napolitane, prajituri, cafea, seminte si snacks-uri sarate de cea mai buna calitate, a fost infiintat in Romania acum 30 de ani, iar azi a devenit un brand puternic cu multe produse in portofoliu.
Intr-un interviu acordat revistei FoodBiz.ro aflam despre parcursul celor 3 decenii, despre provocari, inovari si succes chiar de la CEO ul Alka, Ady Hirsch, aflat la conducerea grupului de 15 ani.
‘In cei 30 de ani de activitate s-au intamplat foarte multe lucruri, dar focusul nostru a fost in primul rand pe inovatie si aici am demonstrat permanent la toate produsele. Al doilea aspect a fost calitatea superioara, avem multe certificari, ca de exemplu IFS la nivel superior care este un standard in siguranta alimentara.
Al treilea aspect este ca Alka a avut curaj si incredere de a investi in Romania, de-a lungul celor 30 de ani s-au investit sute de milioane de euro in utilaje, cladiri, infrastructura, marci, oameni si dezvoltare de produse noi.
Al patrulea aspect este ca ne focusam pe dezvoltarea unui business durabil. Alka a inceput cu o singura unitate de productie de cafea cu zeci de angajati si azi am ajuns sa avem doua fabrici moderne, suntem implicati in foarte multe categorii, activam in Romania cat si in strainatate si avem peste 1000 de angajati.
Apoi faptul ca suntem legati si ancorati in societatea romaneasca, sustinem producatorii locali, sustinem serviciile locale, platim taxe si impozite, sustinem locuri de munca … suntem o parte inerenta a economiei romanesti’, declara CEO-ul Alka, Ady Hirsch.
Compania se bucura de o crestere constanta a cifrei de afaceri, chiar daca anul acesta ritmul de crestere a mai incetinit din cauza scumpirilor de preturi. Inima businessul o reprezinta nevoia consumatorului, conform declaratiilor CEO-ului, afacerea ghidandu-se dupa viziunea Alka-asa cum iti place . Viziunea care are 3 piloni principali: expertiza, ne pasa si sa-i surprinda pe consumatori.
Alka mereu a incercat sa vina cu produse noi. De exemplu, dupa o analiza atenta a pietei de pretzels, Alka a realizat ca pe piata nu erau decat produse traditionale, clasice, precum covrigei si sticksuri, ca urmare a scos pe piata produse precum Toortitzi, Soocitzi, si Meteroritzi, cu forme si gusturi inovatoare, care au cucerit publicul. Consumatorii au fost realmente surprinsi in Romania si peste hotare de noile produse, mai ales de Toortitzi, de aceea produsele Alka au succes pe orice piata penetrata.
‘40% din afacerea noastra este dedicata exportului. Suntem acum prezenti in peste 50 de tari si, bineinteles, o parte din dezvoltarea noastra se concentreaza pe extinderea prezentei noastre internationale. Cu toate acestea, trebuie sa urmarim niste etape strategice. Primul nostru obiectiv strategic este ca Alka sa devina un jucator pan-european pana in 2025. In ceea ce priveste exportul, ne concentram pe brandul Elephant, cu produse coapte si sarate, si suntem aproape de a atinge acest obiectiv. Cand intram pe o noua piata, ne asiguram ca avem succes acolo inainte de a ne extinde pe alte piete. Inainte de a patrunde pe o piata, realizam o cercetare detaliata asupra preferintelor consumatorilor, potentialului de afaceri, capacitatilor noastre de productie si investitiilor necesare pentru succes. Pentru Alka, si pentru fiecare roman, faptul ca produsele concepute si fabricate in Romania au ajuns de la Noua Zeelanda la Groenlanda trebuie sa fie o mare sursa de mandrie!’, subliniaza Ady Hirsch.
Grupul Alka isi stabileste planurile pe termen lung si investeste in acest sens. Extinderea portofoliului este mereu o componenta, potrivit planului strategic Alka 2030 maret , care presupune o crestere inerenta de business.
Politica de sustenabilitate face parte si ea din planurile strategice ale grupului, care include mai multe directii: scaderea emisiilor de carbon, diminuarea risipei alimentare, gestionarea deseurilor intr-un mod mai bun, proiecte CSR, relationarea cu companii care respecta politicile de sustenabilitate si etica si respectarea angajatilor.
De asemenea, grupul are planificate investitii in Romania, atat in a creste capacitatile de productie cat si modernizarea fabricilor si achizitionarea de utilaje pentru produse noi".