84% DINTRE ROMANI MANANCA ROMANESTE – Produsele autohtone sunt pe val

592
84% dintre romani mananca romaneste.

Sursa Foto: Graiul Salajului

84% dintre romani mananca romaneste. Concret, romanii prefera sa cumpere produse proaspete care sunt fabricate in Romania.

Unul dintre motivele care sta la baza acestei alegeri consta in contributia la economia nationala. Adica asa raman mai multi bani in tara. Cei care considera asta se regasesc intr-un procentaj de 64%.

In egala masura, 48% dintre romani sustin ca se simt mai bine atunci cand achizitioneaza produse locale, in timp ce 45% considera ca aceste produse sunt mai de incredere.

Mai mult decat atat: intr-un procentaj destul de mare, de 74%, romanii din mediul urban considera ca prin achizitia de produse locale incurajeaza micii producatori.

Toate aceste date sunt estimate intr-un studiu efectuat de catre iSense Solutions (companie de cercetare de piata).

In acelasi context, 70% dintre respondenti considera ca persoanele din mediul urban prefera produsele romanesti in cazul alimentelor cu termen de valabilitate mare (conserve sau faina). Procentajul de 55% este dedicat achizitiei de mobilier fabricat in Romania.

De asemenea, peste 49% dintre locuitorii din mediul urban ar prefera, daca au oportunitatea, sa cumpere dulciuri romanesti.

In materie de incaltaminte, 45% prefera incaltaminte produsa pe plan national, mai reiese din studiul realizat de compania iSense Solutions.

Denisa Apreutesei, Qualitive Research Director in cadrul iSense Solutions, explica rezultatele cercetarii astfel:

“Fiind intr-o perioada in care economia este pusa la grele incercari, romanii au adoptat comportamente de cumparare prin care sa isi sustina semenii, deoarece o buna parte dintre ei au fost direct afectati din punct de vedere financiar. Chiar daca este de asteptat ca ajutorul principal sa vina de la nivel macro, romanii sunt convinsi ca si ajutorul individual poate avea un real impact asupra echilibrarii economiei. Aportul individual este tradus prin cumpararea produselor romanesti sustinand astfel producatorii locali si realizarea concediilor in Romania. Pe scurt, prin ajutor si sustinere reciproca. Aceasta strategie la care s-au gandit si pe care o sustin este win-win: ii face pe de o parte sa se simta bine ca pot ajuta si pe de alta parte se bucura de produse in care au incredere si care ii intorc in perioadele de demult, cand totul era mai sigur, mai simplu, mai natural”.

Totusi, in conditiile date, mai exista o speranta: romanii se intorc la radacini. Astfel spus: 8 din 10 romani consuma produse autohtone, cultivate pe soiuri romanesti fertile, ci nu din import.

*Cititi aici mai multe detalii despre rezultatele studiului iSense Solutions

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultimele articole