600 DE MILIOANE PENTRU METROUL DIN BUCURESTI SI CLUJ – Cati bani se recupereaza din cartele pe magistrala Drumul Taberei

767

Ministrul Transporturilor, Catalin Drula, a declarat ca in actualele negocieri privind Planul National de Redresare si Rezilienta sunt prevazute 300 de milioane de euro pentru metroul din Bucuresti si alte 300 de milioane pentru metroul din Cluj.
Drula a precizat insa ca este inca vorba despre discutii si ca programul ar urma sa fie aprobat de CE in iunie. Acesta a spus ca magistrala Drumul Taberei costa 175 de milioane (de lei, n.r.) pe an, 25 de milioane se recupereaza din bilete, deci 150 este subventie.

„In ceea ce priveste Clujul, in discutiile actuale, pentru ca nu e finalizat – programul se va depune la sfarsitul acestei luni si vom avea o eventuala aprobare in iunie – sunt prevazute 300 de milioane pentru Cluj si 300 de milioane pentru Bucuresti. 600 in total, din discutiile pe care le-am avut cu ministrul Ghinea pentru liniile de metrou”, a spus la digi 24 Catalin Drula.

Metroul spre Otopeni

Potrivit acestuia, metroul spre Otopeni, asa cum a fost proiectat, nu conecteaza aeroportul direct si mai sunt de parcurs 3 kilometri cu autobuzul. In plus, magistrala ar strabate si o zona cu densitate mica a populatiei:
„Bucurestenii au mare nevoie de alte linii de metrou, ca magistrala M5, care traverseaza de la est la vest Bucurestiul, continuarea de la Gara de Nord spre sud a liniei M4, chiar si de linia M7, acea diagonala din Colentina pana in Rahova. Sunt linii necesare, care unesc cartiere cu densitate mare de oameni. Densitatea de la statia Tokyo la Aeroportul Otopeni este cea mai mica din Bucuresti.
Toate acestea ridica intrebari asupra fezabilitatii. La liniile de metrou nu costa doar constructia, costa operarea foarte mult. Cea deschisa in Drumul Taberei costa 175 de milioane (de lei, n.r.) pe an, recuperam 25 de milioane din bilete, deci 150 este subventie”.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *