METROUL DE LA CLUJ – Decizia ministerului Lucrarilor Publice

foto: actualdecluj.ro
Studiul de prefezabilitate al metroului care se va construi la Cluj indeplineste conditiile de aprobare, avand avizul emis de ministerul Transporturilor.
Ministerul Lucrarilor Publice anunta ca avizul este suficient pentru promovarea Hotararii de Guvern de aprobare a Notei de fundamentare privind necesitatea si oportunitatea efectuarii cheltuielilor aferente proiectului de investitii.
Investitia este in valoare totala estimata de 5.669.949.835 lei.
Finantare din fonduri europene
In 12 noiembrie 2020, la Ministerul Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Administratiei a avut loc sedinta Consiliului interministerial de avizare lucrari publice de interes national, la finalul careia au rezultat urmatoarele concluzii:
“In aplicarea prevederilor art. 6, alin.(3) din H.G. nr. 907/2016, se constata ca Studiul de prefezabilitate pentru obiectivul de investitii ‘Tren metropolitan Gilau – Floresti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bontida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj magistrala I de metrou si tren metropolitan, inclusiv legatura dintre acestea (componenta 1, magistrala I de metrou)’ indeplineste conditiile de aprobare, avand Avizul nr.94/103/10.11.2020, emis de ordonatorul principal de credite (Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor) cu privire la necesitatea si oportunitatea efectuarii cheltuielilor.
Membrii consiliului considera ca, la aceasta faza de elaborare a documentatiei tehnico-economice (studiu de prefezabilitate), Avizul nr.94/103/10.11.2020 este suficient pentru promovarea Hotararii de Guvern de aprobare a Notei de fundamentare privind necesitatea si oportunitatea efectuarii cheltuielilor aferente proiectului de investitii.
Investitia, in valoare totala estimata de 5.669.949.835 lei, va fi finantata din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, fonduri europene nerambursabile si rambursabile prin Planul National de Relansare si Rezilienta (PNRR) 2021-2027, de la bugetul de stat prin bugetul de credite al Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor (MTIC), precum si din alocatii de la bugetul local, prin UAT municipiul Cluj-Napoca si UAT comuna Floresti si alte surse legal constituite; obiectivul va avea o lungime de 14,40 km si 14 statii.