Ce s-a intamplat cu cei 77 miliarde lei imprumutati in cele 7 luni de guvernare?

Cristian SOCOL
743

La 1 iunie am fost avertizati ca va fi publicat Planul de Recuperare Economica. Suntem in 3 iunie si nimeni, nimic. In lipsa acestuia, incertitudinea creste puternic in economie. Dupa o perioada de euforie si optimism generate de „relaxare” se va arata efectul structural al crizei – cadere economica, somaj masiv, prabusirea nivelului de trai, explozia datoriilor fara plusuri consistente pentru economia reala, fuga investitiilor straine si reintrarea in periferia UE. Si pentru a nu vorbi vorbe aveti la indemana exemplul Dacia. Scriam acum 2 luni si jumatate un exemplu de masura pentru stimularea economiei reale. „In al doilea rand, dupa ce am convenit care sunt sectoarele si companiile strategice prioritar a functiona in continuare as purta discutii cu reprezentantii acestor companii gasind cele mai bune instrumente / masuri punctuale de ajutor.

As veni pentru ele, pe cat posibil, cu masuri simetrice de incurajare a ofertei si stimulare / garantare a cererii.

Doua exemple. Din pasul anterior sigur ne reiese ca o industrie strategica ce trebuie neaparat stimulata sa reia cat mai rapid productia este industria auto (include piese auto, subansamble s.a.m.d). Industria auto aduce 15% contributie la PIB si 25% din exporturile totale ale Romaniei. Pe partea de oferta, as propune un Plan de salvare printr-o Schema de ajutor de stat de 300 milioane lei pentru aceasta industrie si m-as asigura ca au lichiditati, capital de lucru si investitii pentru productie, sigur, cu respectarea anumitor conditionalitati. Aici expertii din MFP au experienta. Tot aici as ajuta pentru stabilirea unor culoare prioritare pentru aprovizionare cu piese de schimb si materii prime – cele esentiale din import – din tarile care au inchis granitele. China a reluat fluxurile de productie, Spania si Franta vor relua si ele. As cauta solutii pentru a face aprovizionare / infiintarea de fabrici / restructurarea unor linii de productie de materii prime, piese, subansamble … in tara, intern. Nu pot ramane doar cu stimularea ofertei, a productiei… pentru ca cine va cumpara?

Si atunci as veni si as garanta o parte consistenta de cerere, prin Dublarea Programelor Rabla Clasic si Rabla Plus de la 550 milioane de lei in anul 2020 la 1,1 miliarde lei, prin redistribuire de la alte Programe gestionate de Administratia de Mediu, care se suspenda. As avea astfel un potential de cerere de 140.000 de unitati auto anual. As mai propune Programul Rabla pentru institutii, se mai aduna 10.000 de unitati. In plus, scaderea previzionata a pretului materiilor prime poate conduce la un pret atractiv la auto produse intern, atat pentru pers fizice/ juridice interne cat si externe.” Nu vreau sa plictisesc. De ce nu se face nimic? Cine are interesul ca productia interna sa nu se dezvolte? De ce nu se adopta masuri reale de sustinere a productiei autohtone? Ce s-a intamplat cu cei 77 miliarde lei imprumutati in cele 7 luni de guvernare? Care este viziunea? Care este planul?

1 comentariu la “Ce s-a intamplat cu cei 77 miliarde lei imprumutati in cele 7 luni de guvernare?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *