​ VINURILE ROMANIEI – Gabriel Roceanu, Crama Oprisor: „Increderea consumatorului european in calitatea vinului romanesc este inca mica”

210

sursa foto: foodbiz

Crama Oprisor se afla in clasamentul celor mai bune vinuri din Romania, un sortiment se afla chiar in top trei cele mai bune vinuri rosii, numarandu-se, in acelasi timp, si printre cei mai mari exportatori autohtoni, potrivit foodbiz.ro.


Din pacate, insa, desi se numara printre cei mai mari producatori europeni, cu multe premii internationale obtinute, vinurile romanesti nu intra in preferintele consumatorilor la nivel european sau international. Principalele directii pe care trebuie actionat: comunicare, promovare si marketing, sustine Gabriel Roceanu, General Manager al Cramei Oprisor.
Acesta a precizat intr-un interviu pentru revista FoodBiz cum a luat nastere si s-a dezvoltat brandul Crama Oprisor. Nu in ultimul rand, a explicat si de ce sufera imaginea vinului romanesc pe piata internationala.
„Crama Oprisor si-a stabilit activitatea de productie in podgoria Oprisorului din Judetul Mehedinti prin anul 1997, atunci cand acolo erau versantii dealurilor acoperiti de plantatiile de vita-de-vie vechi, ale fostelor intreprinderi mostenite din perioada comunista. Crama in sine este la baza unui deal, iar in perioada 1997 -2000, echipa Cramei Oprisor a receptionat strugurii de la cultivatorii din zona, iar vinul era produs in crama inchiriata la acea vreme. Dupa aceea, locatia cramei si terenurile cu vita-de-vie au fost achizitionate de Crama Oprisor ca si entitate, adica de catre compania Carl Reh Winery, firma care activeaza sub numele comercial de Crama Oprisor (…) iar de atunci, au inceput investitiile puternice in modernizarea zonei”, a declarat Managerul General al Cramei, Gabriel Roceanu pentru revista FoodBiz.

Vinul romanesc nu se regaseste la raft

Desi Romania este pe locul 6 la productie in Europa si locul 13 la nivel mondial, cu peste 150 000 de hectare de vita-de-vie si o traditie indelungata in cultivarea de struguri si producerea de vin, realitatea este ca in magazinele din intreaga lume vinul romanesc nu se regaseste la raft. Crama Oprisor, alaturi de alti mari producatori de vin romani, incearca sa-ti ocupe locul meritat in magazinele marilor retaileri.
Potentialul vinului romanesc, noi cei de la Crama Oprisor, il consideram ca fiind imens si nu numai noi si altii. Am participat la zeci de degustari cu comisii internationale prin care vinurile au fost ascunse in spatele unui ambalaj netransparent (…) asa numitele degustari in orb, iar vinurile romanesti au fost foarte apreciate, in top 5”, a precizat managerul Cramei Oprisor.
Un Cabernet Sauvignon romanesc clasat, la un astfel de concurs, pe locul 3 costa 10 euro, fata de un Cabernet Sauvignon al unui brand european renumit clasat 8, care costa 60 de euro.
Romania are nevoie sa depuna eforturi mai mari pe partea de comert international pe trei directii: comunicare, promovare si marketing, mai spune Gabriel Roceanu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

liternet